Na Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje Fiat 500X „Black Tie", niezwykły samochód pokazowy, powstały na bazie nowego crossovera Fiata, który zgłębia nowe pokłady 500-ki, gdzie połączenie kwintesencji włoskiego stylu i uroku tworzy samochód komfortowy i mocny, będący w stałym „kontakcie ze światem". To właśnie strona X piękna, to właśnie „duch" Fiata 500X.
Samochód został zindywidualizowany przez ekspertów z Garage Italia Customs, nowego projektu Lapo Elkanna, dedykowanego miłośnikom samochodów, którzy pragną mieć na własność produkt wyjątkowy i niepowtarzalny. Wszystkich biorących udział w tym projekcie, pochodzących z różnych środowisk twórczych, można określić mianem rzemieślników motoryzacyjnych, którzy wszystkie swoje zabiegi wykonują tylko i wyłącznie ręcznie. U podstaw stworzenia samochodu pokazowego była chęć zaproponowania nieograniczonej ilości rozwiązań stylistycznych i stworzenia produktów „szytych na miarę", które pozwoliłoby w pełni oddać życzenia oraz osobowość Klienta.
Nadwozie Fiata 500X „Black Tie" wykonane jest nowatorską techniką „wrap-paint", która łączy chromowaną powłokę z tradycyjnym lakierem. W efekcie powstaje niezwykle elegancki efekt jodełki, wzbogacony o belki bazowe na dachu i lakierowane klamki wykonane z litego drewna.
Ta ekskluzywna obróbka nie ogranicza się tylko do nadwozia, ale jest odwzorowana również wewnątrz w niepowtarzalnych detalach, takim jak podsufitka i górna część słupków wykonanych z czarnego dżinsu, bez przeszyć. Daszki przeciwsłoneczne wykonane są z kaszmiru ze skórzanymi, czarnymi lamówkami, natomiast klamki i lampy sufitowe polakierowano odpowiednio w kolorze matowej czerni. Z czarnej alcantary z ciemnymi przeszyciami wykonane są natomiast dolne części słupków, listwy progowe oraz maty antypoślizgowe w wejściu drzwi przednich i tylnych.
Zewnętrzne poszycie tapicerki foteli wykonano z dżinsu, natomiast siedziska z kaszmiru, w angielskim stylu, z lamówką z czarnej skóry i ściegami w kolorze „lodu". Wzór kaszmiru na fotelach samochodu tworzy efekt jodełki, występujący już na nadwoziu, pojawiając się tym razem wewnątrz, co pozwala wszędzie zachować jednolity styl.
Cała deska rozdzielcza, panele oraz tunel środkowy pokryte są czarną alcantarą, natomiast wstawki na panelu pokryte są w połowie kaszmirem, a w połowie dżinsem z kontrastowym ściegiem w kolorze „lodu". Wewnętrzne listwy drzwi przednich, konsola centralna, niektóre elementy deski rozdzielczej oraz cały panel pokrywy bagażnika zostały wykonane z litego drewna, przenosząc ten sam motyw prezentowany na nadwoziu samochodu.